Wat is het verdere verloop van mijn bestelling?

Wanneer uw bestelling bij ons aankomt
  • wordt u normaal gezien binnen de 24 uur per email gecontacteerd (uitgezonderd zon- en feestdagen, dan is het een dag later)
  • u krijgt een overzicht van de artikelen die u besteld hebt, met de juiste prijs, al dan niet in voorraad, en de juiste verzendkosten
  • als nieuwe klant wordt u vriendelijk verzocht om de bestelling pro forma te betalen op onze rekening
  • de bestelde artikelen worden voor u gereserveerd gedurende twee weken
Kan ik mijn bestelling dan nog annuleren?
  • Indien het gangbare partituren / muziekboeken zijn is dit geen enkel probleem. Als er iets niet in voorraad is en de levertijd voor u niet haalbaar is kan u het desbetreffende artikel uit uw bestelling laten schrappen. In dit geval krijgt u een nieuw overzicht van de bestelling.
  • 'Special order items' kunnen niet geannuleerd worden. Hieronder wordt verstaan: orkestwerken, speciale edities, hogere oplagen (bv. op koorsterkte), harmonie- en fanfarewerken, enz. We raden u ten stelligste aan om eerst contact met ons op te nemen en informatie in te winnen wat levertijd betreft. U kan dan, voordat u ze besteld, eventueel nog een aanpassing doen (of annuleren). Maar eenmaal we deze voor u bij de uitgever / leverancier besteld hebben kunnen ze niet meer geannuleerd worden.
Wat gebeurt er nadat ik de betaling heb voldaan?
  • zodra we uw betaling op onze rekening ontvangen hebben wordt u hiervan per email op de hoogte gebracht en wordt uw zending onmiddellijk verstuurd
  • leveringen naar België worden prior verzonden, dus binnen de twee werkdagen moet de zending aankomen (tenzij anders aangegeven)
  • leveringen naar Nederland komen doorgaans binnen 2-4 werkdagen aan
Artikel niet in voorraad: levertermijn?
  • als een besteld artikel niet in voorraad is kunnen we dit voor u bijbestellen
  • bij ons krijgt u exacte levertijden. Dit kunnen enkele dagen zijn. Maar soms ook twee weken, of zelfs een maand. We geven meestal een juiste datum waarop we het artikel verwachten.
  • dit kan lang lijken, maar zo voorkomen we teleurstellingen en u kan ervan uitgaan dat het artikel dan ook bij ons zal zijn, uitgezonderd indien het bij de uitgever of leverancier niet meer in voorraad is, herdruk, ...
Hoe worden de artikelen verzonden?
  • we investeren in goede omslagen. Deze zijn stevig gekartonneerd en van uitstekende kwaliteit. Natuurlijk is niets onverwoestbaar, maar als de Post de zending op de normale, deftige manier verwerkt moet uw boek in perfecte conditie aankomen
Ik heb een bestelling gedaan, ik heb een bevestiging van betaling ontvangen, maar mijn bestelling komt niet aan
  • wanneer we uw betaling ontvangen krijgt u een bericht zodat u een idee hebt wanneer de zending zal aankomen.
  • als u na verloop van tijd uw zending nog niet ontvangen hebt neem dan contact op met ons per email info@partitura.be , telefonisch (0456 22 36 93 - België / +32 (0)456 22 36 93 - Nederland)
  • er is altijd een verklaring te vinden, we versturen jaarlijks duizenden zendingen wereldwijd en tot op heden is er niets verloren gegaan. Als het dan al eens gebeurt dat een zending vertraging heeft, zijn de meest voorkomende redenen: of deze ligt op het plaatselijk postkantoor omdat de brievenbus te klein is, of deze is bij de buren afgegeven, of het adres was onjuist en de zending wordt naar ons geretourneerd.
  • Let wel: klachten over een niet geleverde zending moeten binnen de 14 dagen (nadat we u verwittigd hebben dat de zending vertrokken is) gemeld worden.